17 Januari

Oj vad tiden går!!!! Nu är det helt plötsligt 2011. Barnen växer, jag med men det vill jag inte prata om eftersom det är mindre bra att en 44 åring gör det. I min ålder är det bättre att man krymper.
Det finns olika faser i livet har jag märkt. Växa fasen, krympa fasen och akta dej för fett fasen. Kan för mitt liv inte förstå att man alltid hamnar där... inför beach 2011 (vanligt att planera inför). Men lik förbaskat ska man trimma sig efter sommaren... eller efter julen.
Själv är jag inget undantag. Efter att glatt ha "moffat" i mig både godis, god dryck eller andra mindre nyttiga produkter, frågar jag mig alltid lika förvånat om vi har fukt i garderoben eftersom kläderna tycks ha krympt.
Obevekligt ställs jag inför det faktum att om jag inte vill jag gå naken måste jag "krympa i" min kläder.... även i år!

Så kan det gå om man inte aktar sig.

Nog om detta och in på mer roliga ämnen.
Min lilla Madick började skolan i lördags. Valpkurs!!! Madicken är som jag tidigare sagt mycket villig till allt som har med inlärning att göra. Risken är kanske att hon överträffar husse som tillsammans med den lilla bruna studenten ska gå denna kurs. Husse har varit en stor del i hundarnas liv i denna familj men aldrig riktigt tagit ansvar för inlärningen. Detta har matte gjort. Nu har Matten bestämt att det är dags för honom att ta tjuren vid hornen och bidra med lite gränser.
Mina tankar runt detta är dock att Madicken, som är en av de mest inlärningsvilliga hundar jag haft, går så snabbt fram att husse inte hänger med. Som olika trix som hon tycker passar henne ex äta godis ur burken eller hoppa upp i sängen osv.
Som de honjävlar vi kvinnor är, är hon inget undantag. Jag kan riktigt se hur hon smider planer att använda sitt kön och sin underbara charm till sin fördel mot sin "inget ont anande husse"... duktig flicka. Vad hon i planen glömde att inkludera är att det finns en matte med i bilden som vet hur en kvinna tänker.
Kan dock inte låta bli att le lite när jag gång på gång ser hur hon övertäffar våra förväntningar vad beträffar kontakt och inlärning. Vi är så stolta över henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0