31 januari

Jaha då var första månaden på 2011 avklarad. Kall och mörk som Januari varit ser jag fram emot att gå vidare in i februari som är en månad närmare vår och sommar. Vintern kom tidigt, i mitten av november och har hållt Sverige i ett håst grepp sedan dess.
Detta hindrar inte att jag försöker att hitta roliga saker att fördriva tiden med. En rolig och helt fantastisk sak är att min stora, duktiga och fina pojke Johan har fått sitt eftelängtade körkort. Mycket roligt för honom.
Mamman smider genast planer på att utnyttja det faktum att vi numera är tre körkortsinnehavare i famlijen. Som tur är är den nyblivna innehavaren fortfarnande så entusiastisk att var han kör och vad det innebär spelar inte så stor roll.

Johan har fått sitt körkort.

Madicken har också som jag skrivit förut börjat skolan. Hon överträffar, som jag redan visste, våra förväntningar. Hon har en fantastisk kontakt med Husse under alla momenten. Godissök var en favorit. Visa mig så kan jag är hennes motto. Och mycket riktigt.... efter bara en omgång så klarade hon det galant.
Husse har också fått mer självförtroende och tar med sig den lilla tjejen på div träningsrundor i lydnadens tecken.



Lite suddig bild men matte fick hålla sig på ohört och osett avstånd då den lilla Madicken är en matte gris och ylar när hon inte får vara hos sin älskade matte. ♥

Sista helgen i Januari åkte vi till våra vänner Brunbergs. Att åka dit medför alltid trevlig samvaro och en massa äventyr för barnen. Casper och Conrad passade på att hoppa i polen..... utomhus. Jo, de har en uppvärmd pol på altanen.  -5 grader i luften och ca 40 grader i polen. Hu säger jag men grabbarna låg i i ca en timma.


När vi kom hem var både vi och hundarna helt slut. Madicken hade lekt med Ztina hela helgen och Nike hade fått luffsa fritt utan att ha en Madick hängande i pälsen. Mycket skönt för min stora fina hund som ibland faktiskt är ganska trött på den lilla bruna.
Men sover tillsammans gör de gärna och rasade i hop i hallen och gjorde inte många knop mer på söndagskvällen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Och jag satt på mitt hotellrum i Kalmar och förbannade jobbet som inte kan planera vettigt :( hade ju med velat träffa er!

2011-02-02 @ 16:50:06
URL: http://annawadstein.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0