1 December

Jag den första riktiga vintermånaden kom med besked. När vi vaknade på morgonen var det -24 grader och det gnistrade ute. Skämdes nästan när jag skickade ut barnen i kyla till bussen.
Hundarna däremot var helt oberörda. Efter att ha gett dem mat och klätt mig skälv med ytterligare ett lager klädre var det dags för en gnistrande morgon promenad.
Horisonten visade sig som ett sträck för det hade inte riktigt blivit ljust än. Snön gnisslade under fötter och tassar men hundarna travade på som vanligt. Jag kan inte låte bli att tycka det är lite mysigt och eftersom jag tagit på mig både halsduk, mössa och luva så var det inte kallt för mig heller. Landskapet blir så vackert vid soluppgång när det är så kallt väder.



Idag låter jag bilderna tala för sig själv.
Titta på framförallt Nike hur rimfrostig hon blir när det är så här kallt.

Rimfrostig Newfoundland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0