4 December

Nu är det morgon och tyst det är i huset........ Jag vaknar och vänder på mig och försöker med ren tankekraft få klockan att vrida tillbaka sig till ca 01.00 vilket i det här huset skulle betyda att jag har ca 5 timmar kvar att sova.  Men klockan är 06.00 och det hörs raspande ljud från fotändan av sängen....... Madicken är vaken. När hon märker att jag också är det så kommer hon med viftande svans och det är som hon vill säga  -"Äntligen, Gud vad Ni sover i den här familjen".
På med jacka och ut på tomten. Den stora Nike tittar på mig som om hon vill säga - "Skyll dej själv. Jag bad inte om henne". Nike stannar på sin plats och Madicken och jag ger oss ut i kylan... eller kylan. Jämfört med hur kallt det var för ett par dagar sedan är det i det närmaste Medelhavshetta ute. -6 grader..... Var är min bikini!!!!!!!

Efter att ha kissat lite på tomten och Matte har fått hämta tidningen så går vi in. Kaffet som jag hann sätta på innan jag gick ut sprider en härlig doft i köket och Adeventstjärnorna en hemtrevligt ljus.
Den lilla valpen lägger sig (faktiskt) vid mina fötter och börjar tugga på ett ben. Morgon stund har guld (ben) i mun.

Tanken är att vänja den lilla vid senare vanor varför hon inte får mat förren Kl 7.00. Hon låter missnöjt då och då och försöker se utsvulten ut. Fungerar så där när man är snart 3 mån och väger 20 kg.
Kl 7 är det dags. Matte tar på sig kläder skor och jacka, sedan ger jag hundarna mat för när Madicken har ätit är det bråttom.
Mat 07.00
Promenad 07.03.
Ut i det fria och springa ett tag. Nike är nu med på noterna. Min annars så morgontröttahund har fått andra vanor och vill faktiskt med fast timman är tidig.
När vi kommer hem är det mattes tur att få frukost..... trodde matte. I valpens värld är det nämligen tid för bus.
Hon hittar de mest konstiga saker att busa med. Efter att ha plockat bort allt hon inte får ha och stängt alla dörrar tycker jag att jag ska få en stund för mig själv...... Men inte. NÅGOT börjar låta i hallen. Has has dunk. Dunk Has has.



Matta och skoställ kan för en uttråkad valp bli rena cirkusen. Hon blir så besviken när jag byter ut skatterna mot ett tuggben.
Nike har redan lagt sig tillrätta och ser på mig som hon ville säga-"Vad var det jag sa!!!".


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hihi, det är lite med valpar som med barn. Leksakerna man köper till dem är inget roliga alls - det är skojigare att demolera allt annat i huset! Nikes blick är verkligen bedjande - Vad har jag gjort för att förtjäna denna Madick?! Jag har ju försökt att vara snäll hela mitt liv!

Kram från oss alla

2010-12-05 @ 18:44:48
URL: http://www.lotsoffuns.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0