20 November

När man har en Nuffe valp så försvinner det saker.... framförallt från skohyllan. Även soffans så kallade prynadskuddar brukar hamna på de mest konstiga ställen. När jag kom hem från jobbet i torsdags hade "Någon" läst Hundsport frenetriskt...... över hela hallen. Hundsport hade förvandlats till konfetti som låg spritt i hallen och ovanpå låg en mycket lycklig liten valp med en annons om hundburar i munnen. (Passande).
Detta gjorde att kosan styrde till IKEA och avdelningen för grindar till dörrar. Jo för den lilla bruna har fastnat i våra hjärta och även om både hundsport, skor och kuddar går att ersätta så gör inte hon det. Hon är den mest fantastiska, gulliga, busiga, söta, jobbiga (ja faktiskt ibland...) lilla hund man kan tänka sig.



Nu är grindarna på plats och den lilla bruna kärleken sitter snällt på ena sidan och undrar hur läng tid det tar innan hon är lika stor som kompisen Amadeus som vigt hoppade över en likadan. Länge hoppas matte och när hon väl lärt sig kanske favoritfödan består av annat än kuddar och skor.

Lika skönt kan det vara för den stora svarta Nike som kan ligga ifred på andra grinden och får sova i fred. Jo det är ju så att smekmånaden är över och lilla Maddicken har börjat ta sig friheter såsom att dra sin "storasyster" i öronen när hon sover. Snällheten själv som Nike är säger hon ingenting utan flyttar sig till en annan plats i hemmet för att hitta en lugnare plats. Ingen lätt uppgift eftersom Madicken inte bara är söt och jobbig utan envis också. Hon lufsar bara efter och väntar till Nike lagt sig och fortsätter arbetet med att förvandla hennes öron till Basset öron. Stackars Nike.
Nike är snällheten själv men vid de vilda lekarna utomhus passar hon dock på att få den lilla bruna att rulla några extra varv. Blicken hon ger ser ut att säga..... där fick du! Låt bli mina öron när jag sover. ♥



Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag räknar dagarna tills vi kan läsa om att Madicken har hoppat över!

Hundar är ganska bra på det där med FengShui - energifält å sådär... Så ni kan nog lita på att kuddarna ligger på rätt plats när Madicken möblerat klart!

Kram till er alla! Åsa & Lilla My

2010-11-20 @ 19:57:08
URL: http://www.lotsoffuns.se
Postat av: Ing-Mari och Chapman

Hej! Hittade er nya blogg genom njuffen Nemo. Det ska bli kul att följa och läsa om er. Jag hade redan koll genom Åsa "Lots of funs" att Madicken flyttat till nya ägare. Jag har själv en femårig newfoundlandshane från kennel Clebas. Om jag inte misstar mig så är eran Nike också därifrån. Ha det bra! Hälsningar Ing-Mari

2010-11-21 @ 12:04:12
URL: http://www.chapmansblogg.blogspot.com
Postat av: Ing-Mari och Chapman

Hej igen! Det blev nog något fel på våran bloggadress vid förra inlägget, hoppas det funkar nu. Hälsningar Ing-Mari

2010-11-21 @ 12:16:44
URL: http://www.chapmansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0