18 februari

Sista fredagen innan sportlov. Ja då passar Conrad på att bli sjuk. Ja när 9 st är sjuka i klassen så är risken stor att brakterien ska få fäste även hos min lilla plutt. Däckad i soffan med frukost på bricka som den ömma modern har ordnat. Ja Lilla Conrad ...... du måste bli frisk så vi kan åka till Skåne på onsdag.
Madicken tog tillfället i akt att mysa lite extra med lillhusse. Hon som jag tror att Newfoundland har läkande verkan varför hon såklart fick ligga kvar.



Fast jag vet inte om det var den läkande konsten hon tror sig bestitta eller att Conrads frukost var i Madicken höjd som gjorde att hon helt plötsligt blev så kelsjuk.

Renoveringen av vårt hus är i full gång. Dunk dunk såg såg. Hela tiden. Ibland misströstar jag när jag ser hur det ser ut i källaren. eftersom jag är sjuksköterska har jag en innebyggd misstänksamhet mot hantverkare. 11 fika och så och när man ser hur det ser ut så blir man om än mer misstänksam.



Arbetet går framåt men för en lekman är det svårt att förstå hur det ska kunna bli ett hem igen. Stenat och djupa hål i golvet gör det om möjligt ännu mindre hemtrevligt men jag har förtroende för hanverkarna. Annars kommer jag att ge dem onda ögon i många år.


Tvättstugan är ett gott exempel på hur arbetet går framåt. För en vecka sedan var det meterdjupa hål i golvet och nu är kakel och klinker på plats.




Arbetet, som Ni ser, går framåt. det är lång ifrån färdigt men det finns ett ljus i tunneln.
Fortsättning förljer!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin & Nemo

Ville bara säga (1 dag försenat); GRATTIS till Madicken på 6-månadersdagen!!!



Hoppas ni har det bra trots renoveringskaos.



Kram

Kerstin & Nemo

2011-02-24 @ 12:18:03
URL: http://englimtavvardagen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0