6 februari

Jaha. Då var man inne i den andra månaden på 2011. Tiden går fort. 4 feb tog jag mina små lurvar och styrde kosan mot Katrineholm för att hälsa på min mamma. Tanken att ta med hundarna var att de skulle få tränas i nya miljöer och att träffa "mormor". Madicken var för en gång skull helt tyst i bilen. Annars brukar hon rikta nosen mot månen och yla för full hals. Nu var det som hon förstod stundens allvar att man måste vara väluppfostrad i storstaden (och hos mormor)???? Ja, jämfört med Bestorp är även Katrineholm en stor stad.
Jag var lite orolig hur denna lilla bruna uteälskande hund skulle klara av att i två dagar vara i en lägenhet. Hon som alltid brukar tjata om att få ligga på altanen, även när temometern sjunker till -10 grader. Hon verkar helt oberörd av kyla. Hos mamma finns endast en lite balkong.
Madicken visade sig vara en exemplarisk "stads hund". Balkongen var inget för henne. Dessutom gick det folk utanför hela tiden vilket var lite läskigt i Madickens värld.
Hon valde i stället att försöka beveka mormors hjärta och kanske, kanske klättra ett par pinnhål och nå upp till Nikes plats.
Nike och mormor har ett speciellt förhållande så där har hon nog inget att hämta.
Madicken fötjusande charm och härliga sätt lyckades låsa upp dörren så nu har även hon ett eget krypin i mormors hjärta.



Nike tyckte nog att det var bra orättvist men snäll som hon var delade hon med sig av sin älskade mormor. Utom nattetid då hon parkerade sig brevid mormors säng medans Madicken fick nöja sig med att ligga brevid matte..... och i mattes säng. Konstigt nog klättrade hon upp i min säng och kurade ihop sig vid mina fötter. Hon brukar aldrig vilja ligga i sängen men nu passade det visst.

Under lördagskvällen satt vi och kollade melodifestivalen. Inget för mig sa Madicken och gick in och lade sig i mormors sovrum. Tråkiga människor och tråkiga Nike. Vad ska jag göra nu....????
Men vad hänger det här och dinglar????



En tazzel!!!! Eller en tofs som man säger på svenska!!!!!
Undra varför den hänger där????
Ser helt onödigt ut. Vem har sagt att inte hundar kan något om inredning. Jag tror jag tar ner dem!!!!!!


Om jag lägger dem här på stolen kanske människorna förstår att det är fult med tazzlar.... eller toffsar.
Den där Maria Montazami förstår inget om inredning.
Jag ska allt visa henne!!!
Bort med toffsarna eller tazzlarna.
Om jag lägger mig här och ser söt ut tror nog människorna att det var Nike som gjorde det ♣



Efter två dagar i Katrineholm var det dags att åka hem. Jag tror att Madicken får följa med fler gånger. En toffs mer eller mindre... och när man tänker närmare på saken åt faktiskt Nike upp hennes blommor när hon var valp och henne älskar hon ju.
Jodå, mormor tyckte allt att Madicken hade skött sig... ganska bra och att hon fick komma tillbaka... om några år eller så!!! :)
Jag tyckte båda mina lurvar är världens finaste och att de skötte sig kanon.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är skönt att ha en förstående mormor som har överseende med inredningstokiga nuffar! Helt underbara bilder - och Madicken ser faktiskt helt oskyldig ut...!

Kram från oss alla

2011-02-07 @ 18:23:12
URL: http://www.lotsoffuns.se
Postat av: Kerstin & Nemo

Hihihiii, lilla Madicken är hemskt lik sin halvbror då det gäller att se oskyldig ut :).Tycker ändå att det låter som att hon skötte sig bra och säkert kommmer hon koppla på charmen ännu mer nästa gång...



Ha det bra!

Kram från Kerstin & Nemo

2011-02-08 @ 08:11:31
URL: http://englimtavvardagen.wordpress.com
Postat av: Kattie & Gus

Va mysigt att ha en mormor!

Alla mina hundar har haft en speciell relation till min mamma.. den har liksom gått genom munnen ner i magen, hihi...



Madicken och fina Nike- vilka charmtroll!



Ha det gott

Kram från oss Kattie & Gus

2011-02-10 @ 21:48:08
URL: http://goto.glocalnet.net/kattie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0