13 Januari

Ja så var det nytt år och allt är som vanligt igen. Julen och helgerna är över och lugnet har lagt sig...... så mycket det kan när man har en Madick i familjen. Hon är som vanligt ett yrväder och älskad av alla. Det nya året började som vanligt med att Johan fyllde år.
Min stora pojke har hunnit bli 24 år. Tycker inte det var länge sedan han stod i badrummet och målade små kor med mammas brunkräm kl 04.30 på morgonen. Det gör han inte längre nu är det mer körkort som han lägger sin tid på. Tiden går fort. Jag kommer i håg när alla sa att man skulle ta vara på tiden när de var små för den går så fort och som en tornado från karibien snurrade åren på. 49 cm 2/1 1987 har förvandlats till 190 cm 2011. Lilla gubben.


Tråkiga presenter blir det när barnen är stora men pengar till körkortet stod högst upp på önskelistan så det fick det bli.
Djuren är en stor del i vår familj. Katter och hundar. Barnen är lika delaktiga som vi vuxna men kanske på ett annat sätt än vi. Gos och bus står högst upp på deras lista medans mat och fostran står högst upp på de vuxnas. Mycket kretsar runt vårt lilla yrväder. Madicken är mycket tacksam att busa med eftersom det är det hon lever för. Gos är mer Nikes jobb, börjar man gosa med henne så får du fortsätta. Katterna är också med där det händer sakaer. Nike har varit med och fostrat Plåtis så de har ett speciellt förhållande. Jag är inte helt säker på att de vet om de är hund eller katt.


Vi har ett yrväder til I familjen och hon heter "lilla" Rebecca. Hon är en trotsig tonåring men med hjärtat på rätt ställe. Ibland kommer hon och stannar några dagar när hon behöver vila upp sig från sin mamma och livet i stan. Det är alltid lika roligt när hon kommer . Hon är Mickes yngsta dotter och var 2 år när vi träffades. Full med humor och skratt är hon men hon och vi har riktigt roligt när hon är här. Som mamma till enbart pojkar är det så kul att få lite kvinnligt inflytande.

På lördag ska Madicken börja skolan, valpkurs....... och Micke med. Madicken har tjatat om en ny skolväska..... en stor en som rymmer mycket hundgodis. Husse är nog mer nervös en Madicken.
Tanken var när vi skaffade den lilla bruna att det skulle bli Mickes hund eftersom Nike är en riktig mattegris. Så tyckte inte Madicken som är matte i hälarna överallt..... till och med på toa. Om jag råkar stänga dörren om mig sitter det en liten valp utanför och gnäller.
Valpkursen tillsammans med hussen kanske kan göra henne till husses flicka trots allt. Han sörjer nämligen eftersom han inte är en "Dr Dolittle" som han kallar mig.
Återkommer med info om hur det gick i "skolan".

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad kul att Micke ska gå valpkursen :) Här r det Jakob som går dom flesta kurser med Ztina också eftersom han jobbar mer regelbundet än jag. Jag hoppas tåget är i tid nästa helg när ni kommer så jag hinner hem och träffa er! Borde vara hemma runt 21-21.30 så ni får spara efterrätt åt mig ;) Kram

2011-01-17 @ 13:31:53
URL: http://annawadstein.blogg.se/
Postat av: "Lilla "

Hahah snyyggisen på bilderna xD haha

2011-01-20 @ 08:33:57
Postat av: Livia

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 18:28:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0