14 Mars

Idag bestämde vi oss för att åka till Tranås och hälsa på Åsa , barnen och hundarna. Det blir ju lite av en släkträff eftersom Amadeus och Nike är syskon och Madicken har både mamma och syster där. Nike var inte så imponerad av sin bror eftersom han hyste förhoppningar om att hon var en tik "till honom". Han lugnade dock ner sig ganska snabbt, snällheten själv som han är.




Madicken däremot, trodde nog att hon kommit till himmeriket. Massor av hundar som ville leka med henne. Hon tillhör ju, som Ni kanske förstått, inte den lugna typen så hon for som blixten fram och tillbaka med Maja. Jag som hela tiden trott att hon var så stor fick lära mig bättre. Maja visade sig var större. Madicken var nog lite högre men med den aktivitetsnivån som hon besitter lägger man inte på sig. Fick dock godkännt av Åsa.



Åsa har ju inte bara hundar utan också två fantastiska små gossar som genast fastnade i mitt hjärta. Lilla Melker visade sig vara ett lite troll som älskade att busa och vara i centrum. Alfred var en mer eftertänksam herre som besatt en enorm kunskap i bokstäver för att vara 5 (jag tror snart 6 år).


Dagen blev sååå lyckad och jag åkte hem med två mycket trötta hundar.

Jag har en lite valp som tror att hon är katt ibland. Hennes bästa kompis heter Plåtis och är.... just katt!
Plåtis däremot tror nog att han är hund men det är en annan historia som bottnar i vad vi tror lite syrebrist vid födseln eller bara en identitetskris a´la´katt.




Plåtis är dock en mycket snäll katt och vet att han övertaget över den lilla vilda Madicken så det räcker att hoppa upp på henne lite så lägger hon av när hon blir för närgången.
plåtis brukar föja med på morgon rundan till Nikes stora glädje. det betyder nämligen att Madicken lägger uppmärkasmaheten på honopm i stället för henne. Phu tänker hon, nu kan jag lufsa i fred like the good old days.



Både ute och inne håller de på och det är ofta som Plåtis söker upp madicken när han är leksugen. Ganska söta faktiskt.



Var på Rusta och inhandlade två st  hund dynor till mina små (stora) vovvar. Detta tycket dock Plåtis var mycket orättvist och glatt parkerade sig på den ena.


Kattdyna sa du va!!!!

Madicken parkerade sig snabbt på båda när han försvunnit.

Kommentarer
Postat av: Kerstin & Nemo

Hahaaa, ja det verkar som om Madicken och Nemo fått väldigt många lika gener...Tungan verkar alltid behöva luftas när kameran är framme och för mycket bus finns inte :).



Tur att Nike får avlösning av Plåtis, i vårt hushåll heter motsvarigheten Baltazhar (även han orange)...



Hoppas ni får en riktigt bra helg!



Kramar från Kerstin & Nemo

2011-03-25 @ 09:21:56
URL: http://englimtavvardagen.wordpress.com
Postat av: Ewa

Hejsan!

Fråga mig inte hur jag hamnade här för det vet jag inte men jag kände igen er bums och kul att läsa om er. Sånt har jag inte tid med att skriva för hundarna håller mig sysselsatt speciellt Abbe. Han är på precis ALLT och då menar jag allt. Inte en lugn stund, men så är det när man väljer en omplacering som är 7 månader och inte fostrats alls. Men men han har ett hjärta av guld och matte ger inte upp så lätt som han tror så skam den som ger sig...;-) Ha det gött och kul att träffa dig när vi möttes vid Välgörenhetsutställningen i Klubbarp i helgen som var!! Kram EWA och Micke med hundarna Abbe och Arvid!!

2011-05-17 @ 11:16:34
Postat av: Ing-Mari och Chapman

Hej på er! Ja, jag såg er på utställningen i Hässleholm. Madicken är väl för söt. Det blev väl en lång dag för er med resa och allt? Fast jag gissar att Madicken var trött när ni åkte hem. Jag fegade lite och gick inte fram till dig och hälsade. Det skulle jag såklart gjort. Vi får väl se om det blir nån mer gång. Hälsningar Ing-Mari

2011-05-25 @ 22:25:06
URL: http://www.chapmansblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0